top of page

בין ביבי לזומה- מי יהיה ראשון ?

הפוליטיקה של דרום אפריקה סוערת כמו הפוליטיקה שלנו בישראל . בשתי המדינות מתמודדים עם חשדות כבדים של שחיתות. נשיא דרום אפריקה, ג'ייקוב זומה מצוי בסכנת הדחה לאחר שמונה שנות שלטון, וזאת לאחר שהואשם בשחיתות חמורים ביותר. הנשיא כמו ראש הממשלה נתניהו מכחיש את החשדות המיוחסים לו. כמו בדרום אפריקה גם בישראל הפוליטיקה הישראלית סוערת בשל אותם נסיבות של חשדות כלפי נתניהו. כאמור, כמו זומה גם נתניהו חשוד בקבלת שוחד בסכומים לא מבוטלים.

דרום אפריקה נמצאת בעין הסערה הפוליטית וחברתית : אחוז אבטלה עבר מזמן את 27%, רובם המכריע של המובטלים הם שחורים . נשיא שחשוד בשחיתות חמורים ובנהנתנות יתרה הצליח להתגבר על שמונה הצבעות אי אמון בשלטונו הרעוע , וזאת הודות לשליטה מוחלטת של הפרלמנט ע"י ל ידי מפלגת ANC – הקונגרס הלאומי האפריקאני, שהיא מפלגתו של זומה עצמו. המפלגה ששולטת ללא עוררין במדינה מאז הבחירות החופשיות הראשונות ב-94. בעשור אחרון החלה להתדרדרות במעמדה של המפלגה בעיקר מתום כהונתו של אבי האומה, נלסון מנדלה זצ"ל.

אתמול הטילה פצצה אטומית על דרום אפריקה יו"ר הפרלמנט, באלקה מבט, אחת הנשים החזקות כאשר החליטה לאפשר הצבעות חשאיות לכל חברי הפרלמנט באי אמון שהוגש נגד זומה- דבר שמקרב את קץ שלטונו זומה. אגב, בית המשפט החוקתי חייב אותו מכבר להחזיר לקופת המדינה כ-20 מיליון דולר שלקח, על פי החשד לשיפוץ ביתו היוקרתי. האם זה נשמע לכם מוכר?

כמו נתניהו גם זומה מכחיש את החשדות הכבדים שאופפים את שלטונו וטוען על רדיפה מאסיבית של האופוזיציה והתקשורת מטעמים פוליטיים בלבד . הערכה היא, שהערב תצליח האופוזיציה לגייס לטובתה מספר לא קטן של חברי פרלמנט מקרב מפלגת השלטון שמאסו מזומה להפילו . אנשי האופוזיציה, הברית הדמוקרטית חוגגים ותומכיו של זומה מאשמים את התקשורת ומבטחים ללחם בכל הכוח .

בניגוד לנתניהו, זומה מסובך גם בדברים נוספים. האיש שנשוי למספר נשים ..אפילו יש לו נכד מיהודיה מקומית. פוליטיקאי בכיר במפלגתו של זומה מעורר סערה דווקא בימים אלה על רקע מיני עם צעירה מקומית , יום לפני שדרום אפריקה חוגגת את יום האישה הלאומי

מי ייפול ראשון ,לדעתכם: ביבי או זומי?


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page