top of page

Khayelitsha

אני פוסע באיטיות. העיניים יוקדות מהפחד. מבטים של ילדים זרים נעוצים בפסיעותיי האיטיות . מכוניות דוהרות בכבישים משובשים. ילדים משחקים בחוץ משחק מקומי. רוכלים צועקים לקנות מהם דברי פרי וכל מה שבא ליד.

בסוף שבוע שעבר חוויתי את אחת החוויות המרתקות ביותר בחיים. יום ראשון- בשעות הבוקר המוקדמות נסעתי מעיר קייפטאון למה שמכונה פה township מרחק נסיעה של כארבעים דקות מעיר הנוצצת עם נופים מרהיבים לתוך שכונה הבנויה בפחונים רעועים וצפופים להחריד. עוני, דלות ופשיעה הם , כנראה מנתם חלקים של יושבי הפחונים השחורים. ברוכים הבאים ל- Khayelitsha המקום הכי נמוך, כנראה בדרום אפריקה . http://ewn.co.za/Topic/Khayelitsha

אני פוסע באיטיות ברחובותיה של Khayelitsha ועם חשש גדול בלב. ילדים רצים אחרינו. אנשים מעיפים מבט ונשים חולפות לידינו

. מוזיקה אפריקנית לוהטת ברקע . אנחנו מגיעים למרכז השכונה ולתוך מגרש חנייה ענק. הילדים ממשיכים לרוץ אחרינו עם חיוך גדול ותוך כדי שהם מפטפטים באחת השפות המקומיות . במרכז המגרש החנייה שוכן מבנה אוהל ענק ובתוכו יושבים צפוף צופף קבוצה גדולה של אנשים ונשים ומלא ילדים ברחבה. אנחנו נכנסים באיטיות אל תוך האוהל המזמין. אני נדהם . כמעט שנחנק בדמעות. במרכז כנסייה מאולתרת בלב שכונת עוני ענקית מונח על הפודיום דגל ישראל- כחול לבן ובסמוך לדגל טלית עם פסים של רקמה ייחודית. דבר היותי ישראלי ויהודי שחור התגלה במהירה ליושבי הכנסייה . הכומר הזמין אותי לשבת בסמוך אליו. המאמינים הביעו התפלאות על עב"מ שחור שנחת עליהם מארץ הקודש באמצע שום מקום . ללא ספק , בלי ציניות ישראלית וזה היה משהו מיוחד מאוד. טוב, אין הרבה אירועים שהרטיטו לי את הלב

כמו המפגש המיוחד עם מאמיניו של הכומר המיוחד.

מדינת ישראל מפסידה במערכה הכי חשובה – לגעת בליבם של פשוטי העם. כן, אנשים נטולי אג'נדה ובזים פוליטיקה וישראל חייבת ללכת

מעל ראשם של מנהיגים ולפגוש את יושבי שכונות העוני והדלות שעוד מאמין כי אנחנו עוד עם נחבר.

האירוע הכי מדליק שהיה לי השבוע .הילדים המתוקים שלי שהתגייסו לעשות הסברה למקום העבודה שלי בדרום אפריקה . כן, הם לבשו חולמה של תנועת הבונים דרור ויצאו לשכנע שעבודה של אבא הכי מגניבה בעולם .


RECENT POSTS:
SEARCH BY TAGS:
No tags yet.
bottom of page